Dieppe-Fecamp-Le Treport

28 juli 2018

Hallo allemaal hier een vervolg van onze reis.

We zijn 22-7 van Dieppe naar Frecamp gegaan eerste stuk kunnen zeilen maar wel laveren i.v.m. de wind. Laatste stuk weer op de motor omdat de wind weg viel. Bij de binnenkomst van de haven bleek er geen plaats te zijn, dus aanleggen bij een andere boot.Deze boot betrof een mede zeiler uit onze thuishaven "Waaibaai''.De andere dag een box opgezocht. We blijven hier 4 dagen Dick heeft last van een zomer dip en is niet zeker van de motor(blijkt goed aangevoeld te hebben zie later). Frecamp is een mooie plaats vanuit de haven kijken we tegen een berg aan met huizen en helemaal boven Cape Frecamp goed te zien, bunkers en een kerkje dit  hebben we bezocht  na een behoorlijke klim naar boven. Ook heeft Fecamp het DOM Benedictin klooster, alwaar de likeur wordt vervaardigd, deze ook bezocht en natuurlijk na de bezichtiging een likeur geproefd. Lekker in de zee gezwommen. Wel bijzonder is het strand wat uit grote keien bestaat moeilijk op te lopen met je blote voeten. Na met elkaar overlegt te hebben is er besloten om de reis hierbij te laten en teug te varen naar Port Zealande. Dus we gingen de 26e eerst naar Dieppe terug en de 27e was de bedoeling naar St.Valery sur somme te gaan echter de motor viel ter hoogte van Le Treport uit (Dick had dit toch goed aangevoeld/gehoord). Wij moeten ons anker uitgooien en wachten op de Franse reddingsdienst. Deze hebben ons gelukkig veilig naar de haven gesleept,waar we nu tussen de vissers booten liggen. We hopen dat de monteur die dinsdagmiddag komt de motor snel weer kan repareren en we weer verder kunnen zodat we  voor onze nieuwe kleizoon(die nog geboren moet worden) op tijd terug zijn . Nu gaan we hier de omgeving bezichtigen Le Treport is ook weer een verrassende plaats.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Van den Bergh mieke:
    Oost west, thuis best
  2. Riet Humblet:
    28 juli 2018
    Als iemand het snapt, ben ik het wel. Lekker weer thuis in veilige haven.
  3. M.j.m. werkoven- werkhoven:
    Gevoel maakt geen denkfouten😘
    Kom veilig weer terug.
  5. Linda Aben:
    1 augustus 2018
    Altijd leuk om jullie reisverslag te lezen. Wij zijn ook een keer in Frecamp geweest en vonden de Dom Benedictine Heerlijk. En ook leuk om de brouwerij te bezoeken.
    Goede beslissing om terug te gaan, als jullie dat zo voelen, toch.
    Goede vaart huiswaarts en hopelijk zijn jullie nu al weer aan het varen.